Sunday 1 December 2013

Control ? For what ??

Ok aku nak cakap sikit pasai kawan yang jenis "control" kawan. Kadang-kadang aku pelik jugak dengan spesis ni... Kenapa ?? Ya la, kenapa nak control kawan, bukan hak kita. Kita ni parent dia ka ?? Aku hairan sungguh. Spesis ni memang takut kalau kawan baik dia berkawan dengan yang lain, nanti lupakan dia ka ? Tak tak, memang salah fahaman jenis macam ni. Dia berkawan dengan siapa pun, bukannya hakim hak kita. Lagi pun, dia takkan lupakakan kita. Percayalah. Kecuali..... kalau kita ada buat salah apa-apa dengan dia mungkin laa dia tak kawan dengan kita.

Bila cerita topik macam ni, aku teringat waktu training taekwondo tadi kan kan.. Dok rancak sembang dengan seorang kawan ni kan kan.. Sembang la bab Lee Minho dalam drama The Inheritors kan kan.. Sambil sembang sambil warm-up lepas tu tiba-tiba kawan kepada kawan aku ni merangkap kepada kawan baik dia buat-buat faham ja kalau tak faham tiba-tiba ja cut aku cakap. Lepas tu cerita apa tah pasai hal-hal duniawi depa berdua -.- cehh buuuuu Muka kawan baik dia tak boleh nak describe macam mana sebab hanya aku dan Allah SWT ja yang tahu. hikhik  

Aku ni tak ambil hati sangat sebab eden doh konal dio cam mano. Why ?? Sebab dulu dia pernah la jadi bestfriend aku, masa aku form 1. Aku dah masak dah dengan perangai dia. Teringat dengan kata-kata Aini, buddyz aku kan kan.. "Kawan baik kita waktu kita form 1 tak semestinya jadi kawan baik kita waktu kita form 5."

So setakat ni ja. Busy nak chit-chat dengan Aini hehehe ;) Hug and kisses

Hargai kawan baik anda :)

No comments:

Post a Comment