Saturday 30 November 2013

Mimpi ngeri {lebih ngeri daripada cerita hantu}

Ehh sedar-sedar dah masuk bulan Desember dah kita. Dahh laa baru-baru ni aku mimpi pasai "result" aku. Waktu tu aku ada dekat dalam kelas :

Cikgu : Nur Anis Alia binti Bakhoruddin.
Aku : *datang depan* Ya cikgu.
Cikgu : *sibuk dok check paper BM aku* Alia, kamu ni.. *diam* Rugi laa, kamu tersilap sikit jaa. *tunjuk karangan aku* Kamu salah sikit dekat bahagian karangan ni.
Aku : *melihat-lihat*
Cikgu : Hmm yg tu jaa. Kamu boleh duduk balik.
Aku : Ok cikgu. 
Dalam hati toksah dok kata apa-apa. Nervous WAJIB ada. -.- Lepas tu bila time nak umumkan result, tapi yg peliknya umum dalam kelas masing-masing -.-

Cikgu : Ok saya akan umumkan keputusan kamu.
Aku : *tunggu-tunggu*
Cikgu : Ok..
Aku : *menunggu*
Cikgu : Nama pertama yang saya akan sebut....
Aku : *beepeluh*
Cikgu : Ialah...
Aku : *listen to my heart beat*
Cikgu : Nur...
Aku : *dup dap dup dap*
Cikgu : Anis Alia binti Bakhoruddin.
Aku : *terkejut*
Cikgu *pandang aku*
Aku : *datang ke depan pastu terus ambik slip*
Cikgu : Takpaa jangan putus asa *senyum*
Aku : *tengok slip* 1A... Hah????!!! 1A jaa ???????????????????????????????? Bahasa Melayu saja yg A ???! Ya Allah, biaq betoi ???????!!!!! Dah laa trial hari tu pon dapat 2A jaa. Huwaaaaaaaaa !

Tiba-tiba

Mama : Kaklong bangun lekaihh. Matahari tegak dok ataih kepala dah nii.. Loghat Kedah pekatt aihhh
Aku : *sedar* Cehh, aku mimpi ja pon -.-

Seram tahap abadi ! Sebelum tu aku dah mimpi dapat 2A 3B 3C jaa.. Ramai bagi galakan dekat aku. Terima kasih kpd yg berkenaan. Tapi galakan tuu tak dak effect apa-apa pun dekat aku. Aku rasa tak yakin dekat diri sendiri memang honestly aku cakap, aku target straight A's tapi tak taw aku mampu dapat ataupun dak. At least kalau 6A aku bersyukur dahh. 5A masih lagi bersyukur tapi mungkin laa i'm crying over the spilled milk... Bukan tak bersyukur, cuma sedih laa sikit. Biasa laa, aku manusia jugak kan kan ?

I'm dying now


No comments:

Post a Comment